Dlaczego tyjemy i jak temu zapobiec?

0
538

Tycie nie jest zbyt skomplikowanym procesem. Potrzeba tak naprawdę niewiele, by pewnego dnia obudzić się i stwierdzić, że przybyło nam kilka dodatkowych kilogramów. Jednak jakie są konkretne powody tycia przeciętnego człowieka i jak sobie z tymi niekorzystnymi zmianami radzić?

Powody, przez które tyjemy

Powodów tycia jest mnóstwo. Jedne bardziej przyczyniają się do zwiększenia naszej masy ciała, inne mniej, jednak każdy z nich jest tak samo groźny.

Po pierwsze tyjemy, ponieważ w naszej diecie znajduje się za dużo cukru i syropu glukozowo – fruktozowego. Jeszcze niedawno pomiędzy ludźmi krążyło hasło, że cukier krzepi. W obecnych czasach, dzięki wielu przeprowadzonym badaniom, wiemy, że jest to błędne myślenie, a sam cukier powoduje nadwagę i otyłość. To cukier, czyli puste węglowodany sprawiają, że nasza sylwetka nabiera niepotrzebnej tuszy.

Drugim poważnym powodem jest zajadanie stresów. Kolejny dzień w pracy nie minął po naszej myśli, kłócimy się z mamą lub z drugą połówką, drogę przejeżdża nam szalony kierowca. Wszystkie te powody sprawiają, że w wolnej chwili rzucamy się na jedzenie, niekoniecznie zdrowe i mało kaloryczne. Często bardzo stresujący dzień kończy czymś słodkim. Takie zajadanie jest naprawdę niebezpieczne dla naszej wagi i powinniśmy się go w szczególności wystrzegać.

Siedzący tryb życia to kolejny powód naszego tycia. Idziemy do pracy, gdzie przez 8 godzin siedzimy za biurkiem. Wracamy do domu i wciąż siedzimy, czy to przy stole, czy z książką, a może też przed telewizorem. Czasem urządzimy sobie spacer, ale chcemy, by był jak najmniej wyczerpujący. A wychodzenie po schodach? Istna katorga.

Czwarty powód to jedzenie zbyt małych posiłków. Początkowo dieta 1000 kalorii może dać wspaniałe efekty, jednak później organizm powie: dosyć. I zacznie magazynować wszystkie cenne składniki odżywcze, byleby nie doprowadzić do zagłoszenia.

Innymi, równie ważnymi powodami, przez które nasza waga gwałtownie skacze do góry są: podjadanie w nocy, antykoncepcja, problemy z hormonami, zbyt mała ilość snu, chemia w żywności czy złe nawyki żywieniowe.

Jak zapobiec tyciu?

Patrząc na powyższe powody, możemy bez problemu podać kilka istotnych wskazówek, dzięki którym zapobiegniemy tyciu.

Jak zapobiec tyciu

Pierwszym krokiem, jaki możemy uczynić, to odstawienie słodyczy. Te puste węglowodany do niczego dobrego nas nie zaprowadzą, mogą jedynie pogorszyć nasz wygląd i zdrowie. Na stres zalecana jest joga, spacer, aktywność fizyczna. Lepiej trzymać się z daleka od jedzenia w sytuacjach kryzysowych. W naszym życiu znajdźmy chwilę na aktywność fizyczną – dłuższy, energiczny spacer, trening domowy, schody zamiast windy. W zamian za jedzenie pełne chemii, fast – foody, które wciąż spotykamy na naszej drodze, warto skusić się na zdrowe, dietetyczne posiłki oraz zmienić nasze nawyki żywieniowe.

W przypadku zamawiania cateringu dietetycznego, który jest rewelacyjną alternatywą dla samodzielnego gotowania, dopasowaną do każdego człowieka, jego trybu życia i zapotrzebowania na kalorie, możemy skorzystać z porównywarki cateringów Dietly i sprawdzić catering dietetyczny Szczecin, za pomocą której dobierzemy idealną dietę pudełkową z dowozem dla siebie!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here