Jak poradzić sobie z zakwasami?

Co zrobić na zakwasy? Jest to jedno z podstawowych pytań, jakie zadają sobie osoby rozpoczynające przygodę z aktywnością. Jeżeli pojawiły się u Ciebie zakwasy to zgaduję, że nie jesteś demonem sportu. Zakwasy pojawiają się, gdy mięśnie mocno się napracują. Jest to jedna z podstawowych bolączek osób, które rozpoczynają treningi. Na fali optymizmu bądź mocnego postanowienia idziemy na trening, na którym dajemy z siebie wszystko. Jaki jest skutek? Dzień, góra dwa dni później dopadają nas zakwasy. Rzadko komu udaje się z zakwasami iść na kolejny trening, zmusić się do kolejnego wysiłku. Oczywiście wtedy przepada nam trening. Jeden, drugi, i kolejny. Wszyscy wiemy jak to się kończy.
Chcąc nie doprowadzać do takiej sytuacji musimy wiedzieć, co zrobić na zakwasy? Jak sobie poradzić?
Jest kilka dobrych metod walki z zakwasami. Jedną z takich metod jest ciepły prysznic lub kąpiel. Mięśnie rozluźniają się wtedy. Odpoczywają. Jest też druga metoda polegająca na przemiennym prysznicu zimną i ciepłą wodą. Polewanie zimną i ciepłą wodą sprawia, że złagodzimy ból i stany zapalne oraz poprawimy krążenie krwi.
Walcząc z zakwasami nie możemy zapomnieć o odpowiedniej diecie. Zakwasy, czyli mikrouszkodzenia mięśni, lepiej się goją jeżeli organizm jest prawidłowo nawodniony. Ważna też jest dieta białkowa. Do tego dużo protein i witaminy C.
Gdybyście mnie pytali, co zrobić na zakwasy chyba bym odpowiedziała, że najlepszym lekarstwem jest ruch. Mięśnie przyzwyczajają się do pracy i dzięki temu zakwasy nie będą nam doskwierać po każdym treningu.

bycmama.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here