Strona internetowa sklepu - jak uczynić ją atrakcyjną dla klientów?

Każdy właściciel e-biznesu współcześnie ma świadomość, że od znalezienia najlepszego sposobu na trafienie do klientów w Sieci zależy jego sukces w wybranej branży. Jak sprawić, by klienci odwiedzający stronę sklepu poczuli, że po prostu muszą coś w nim kupić, a za jakiś czas wrócili po więcej?

Landing page – najważniejsze przesłanie od firmy

Specyfika sprzedaży przez Internet – w odróżnieniu od tradycyjnych metod – nie zależy od sztuki perswazji czy prezencji osobistej. Pierwszoplanową rolę przejmuje tutaj strona internetowa, zaś przedsiębiorca pozostaje niejako za nią ukryty.

Dlatego tak istotne jest, by tworzenie stron www, których celem jest promocja i sprzedaż produktów, pozostawić w rękach zespołu specjalistów, który zapewni nam stale rosnące zyski. Strona główna sklepu, czyli tzw. landing page, powinna w przystępny sposób przedstawiać odwiedzającym najprostszą drogę, jaką muszą przejść od momentu załadowania się strony do zapłaty za produkt. Podstawą będą tu duże, widoczne przyciski oraz komunikaty typu call-to-action.

Design strony ma być przede wszystkim funkcjonalny i nienarzucający się – przeładowanie go nadmiarem elementów, czcionek czy zdjęć odciągnie uwagę potencjalnych klientów od zakupu. Badania eyetracking dowodzą, że najważniejsze informacje na stronie głównej powinny znaleźć się w jej lewym górnym rogu, gdyż tam najdłużej zatrzyma się oko użytkownika.

Responsywność strony i łatwość obsługi

Jak wynika ze statystyk badaczy Internetu, większość jego użytkowników korzysta obecnie głównie ze smartfonów, tabletów oraz innych urządzeń mobilnych, by przeglądać strony. Wynika z tego, że tworzenie stron www, które mają szansę trafić na stałych odbiorców, musi uwzględniać aspekt dostosowania wszystkich elementów strony do rozmiaru ekranu, czyli jej responsywność.

Nie zawsze da się to osiągnąć wyżej wspomnianą metodą – czasem konieczne może się okazać przygotowanie osobnej, mobilnej wersji strony sklepu. Nie warto zapominać, że duża część odwiedzających nasz sklep pojawia się w nim, by sprawnie zrealizować zakup potrzebnych produktów, dlatego ścieżka do niego prowadząca powinna być łatwa do zauważenia również na małym ekranie.

Zaangażowanie odwiedzających – pierwszy krok do konwersji

Zdarzy się pewnie niekiedy, że nasz sklep odwiedzą zdeterminowane osoby, poszukujące konkretnej, unikalnej rzeczy, której nikt poza nami nie oferuje. Klienci tacy dokonają zakupu niezależnie od nieoptymalnej czy nawet odstraszającej formy, w jakiej prezentowana będzie oferta, jako że zależy im tylko na produkcie, o którym wiedzą już wszystko, czego potrzebują.

Będzie to jednak znacząca mniejszość wśród potencjalnych klientów, przy czym przetrwanie sklepu na sieciowym rynku zapewnią nie oni, a cała reszta, którą dopiero musimy zainteresować ofertą oraz sposobem jej prezentacji.

Przy tworzeniu stron www sklepu internetowego trzeba dołożyć starań, by pierwsze parę sekund kontaktu użytkowników ze stroną zaciekawiło ich w ponadprzeciętnym stopniu. Można to osiągnąć choćby poprzez propozycję przesłania darmowego e-booka (w zamian za zapis na listę mailingową), okienko z usługami wirtualnego asystenta, czy czytelny link do dobrze skonstruowanej strony zapleczowej.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here