Każdy właściciel sklepu internetowego powinien mieć świadomość, że jego widoczność w sieci w dużej mierze warunkuje zysk z działalności. Jeśli nasza witryna znajduje się bardzo daleko w wynikach wyszukiwania, to wartościowy ruch na stronie nie może być wysoki. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zdecydowana większość osób odwiedza wyłącznie strony znajdujące się w pierwszej dziesiątce. Im dalej nasz e-sklep będzie znajdować się na liście wyszukiwania, tym gorzej. Na szczęście istnieje wiele skutecznych sposobów na to, aby poprawić naszą pozycję w Google. Oczywiście trzeba mieć świadomość, że jest to proces złożony, który wymaga dużego zaangażowania. Z pewnością nie osiągniemy pożądanych efektów bez ciężkiej pracy. Należy także wiedzieć, że pozycjonowanie stron musi mieć charakter ciągły. Cały czas konkurujemy z podobnymi sklepami internetowymi. Są to przedsiębiorstwa, które cały czas rozwijają się i podejmują działania związane z pozycjonowaniem. Naszym celem jest to, aby objąć przewagę konkurencyjną. Trzeba jednak pamiętać, że utrzymanie pożądanej pozycji w wyszukiwarce wymaga od nas ciągłych działań.
Niejeden właściciel sklepu internetowego stanął przed dylematem – pozycjonowanie samodzielne, czy profesjonalne? Oczywistym jest, że większość niewielkich sklepów online dąży do zminimalizowania kosztów. Jest to zupełnie naturalne, gdyż skorzystanie z usług specjalistów to dodatkowy wydatek. W pierwszej kolejności należy jednak zastanowić się, czy nasza wiedza jest wystarczająca. Pozycjonowanie może wydawać się proste, jednak jest zupełnie inaczej. Podstawowym utrudnieniem jest fakt, że musimy działać w sposób kompleksowy. Nie możemy skupić się jedynie na np. unikatowych opisach produktów, czy też notkach blogowych. W ten sposób nigdy nie osiągniemy zamierzonych efektów. Warto również podkreślić, że pozycjonowanie to również szereg czynników, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Mowa tutaj o kwestiach technicznych. Zwykle osoby bez kwalifikacji nie mają pojęcia o tym, w jaki sposób skutecznie zoptymalizować witrynę.
Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje wypozycjonowanie sklepu internetowego. Wszystko zależy od indywidualnych możliwości finansowych. Zwykle koszt takiej usługi zaczyna się od kilkuset złotych miesięcznie. Przed wyborem odpowiedniej firmy należy sprawdzić, czy wprowadziła ona minimalny limit środków na miesięczne pozycjonowanie. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim dlatego, że do tematu nie można podejść w sposób wybiórczy. Wszelkie działania muszą być ze sobą powiązane, gdyż w innym przypadku efekty nie będą satysfakcjonujące. Nie możemy więc przesadnie oszczędzać, gdyż nie ma to najmniejszego sensu. Oczywiście samodzielne pozycjonowanie jest tańsze, jednak brak odpowiedniej wiedzy może doprowadzić do np. zbanowania strony przez wyszukiwarkę. Nachalne promowanie często sprawia, że Google nakłada na naszą stronę filtry blokujące. Jest to sporym problemem, gdyż ich ściągnięcie wymaga czasu. Nierzadko nie mamy świadomości, że nasza witryna jest zbanowana.